#ismerdmegaperspit - Poka Kriszta: Az írás számomra leginkább egy rendezett listája a gondolataimnak

Kik állnak a cikkek mögött? Kiknek a gondolatfoszlányai olvashatóak diáklapunkban? Ismerjétek meg a Perspektíva szerkesztőségét! 

Poka Krisztával beszélgettem, aki elsőéves egyetemista a BBTE jogi karán. Hogy mégis hogyan kerül elő Harry Styles, a Kincskereső kisködmön vagy épp a laskaleves, azt most a szamosújvári mosolygós lánnyal készült interjúmban elolvashatjátok.






Jogi egyetemre jársz. Mégis hogyan jött az ötlet, hogy írással is foglalkozz? Hogyan bukkantál a Perspektívára? Mit jelent neked írni?
Egészen tizedikig úgy voltam vele, hogy újságírásra akarok menni. Nem tudom mi kattant utána át a joggal kapcsolatban. Az írás ötlete eleve adott volt, meg aztán Andi (Nagy Andrea főszerkesztőnk – a szerk.) az egyik legjobb barátnőm és megegyeztük, hogy csatlakozom én is a csapathoz. Az írás számomra leginkább egy rendezett listája a gondolataimnak.

Írtál már filmbemutatóról, sorozatokról, a POKET zsebkönyvekről (amit én is nagyon szeretek és jó kezdeményezésnek tartok, van is egy példányom). Mi lenne az, amiről még szívesen írnál? Miben próbálnád ki még magad?
Interjú készítésben szívesen kipróbálnám magam, meg szívesen írnék kis motiváló, „lelki fröccs-szerű” szövegeket, amiben benne van, hogy mit gondolok különféle dolgokról és ezáltal a saját szemszögemet mutathatnám meg másoknak.

Van olyan könyvélményed, amely alapjaidban változtatott meg vagy esetleg egy bizonyos témát olyan perspektívában mutatott be, amely komolyan elgondolkodtatott?
Ez elég fura kiindulás lesz (nevet), de kilencedik osztályig utáltam olvasni. Szerintem ez a kötelező irodalmi olvasmányok által alakult ki bennem. Kilencedik osztályig egy könyv volt az, ami igazán tetszett, a Kincskereső Kisködmön. Többször is elolvastam. Ezután fedeztem fel a bestseller típusú könyveket. A következő etap elérésében nagy szerepet játszott az After könyvsorozat. Viszont, ami leginkább formált rajtam, az a POKET-ben megjelent Az őz Szabó Magdától. Talán legjobb benne az az, hogy a végére érnek be a dolgok, és áll össze a kép.

Megosztanád velünk egyik legkedvesebb gyerekkori élményed?
Alapjában véve jó memóriájú embernek tartom magam, de nehéz lenne bármit is kiemelnem. Karácsonyi történések maradtak meg a leginkább. Utólag visszagondolva történt egy számomra vicces kis baleset. A karácsonyi ebéd közben a testvéremmel valami fölött civakodtunk, és magára borította a laskalevest. Ráadásul még teljesen véletlenül sikerült ezt a manővert lefotózni abban a pillanatban. Akkor rajtam kívül senki se élvezte ezt a kis balesetetet (nevet). Azóta is szeretem ezzel sakkban tartani a testvéremet.

Mi az, amit mindenképp meg szeretnél valósítani, el szeretnél érni az életben?
Rengeteg célom meg álmom van. Szerintem ezek nélkül lehetetlenség élni. Ha jobban belegondolok, nincsenek olyan kiemelkedő elvárásaim, csak annyi, amennyit meg tudok teremteni magamnak, gondolok itt arra, hogy befejezzem az egyetemet meg, hogy legyen állásom, hiszen nem hiába tanulok. Mindehhez persze hozzátartozik a család meg egy idillikus kert. Szeretek álmodozni, de ez inkább realisztikus álmodozás, nem szeretnék elrugaszkodni a valóságtól. Azonban, ha mégis elrugaszkodnék egy picit, akkor egy Harry Styles koncert mindenképpen össze kell jöjjön.

Hogyan töltöd otthon a napjaid? Fogalmazódott meg benned valami új dolog a bezártság kapcsán, esetleg valami új tevékenységnek fogtál neki?
Hát… új tevékenységnek nem fogtam neki. Aminek nagyon örülök, hogy nem estem ki a kerékvágásból. Egyik napról a másikra sikerült átváltani az online tanulásra. Unatkozásra nincs sok időm az óráim miatt, de próbáltam a Perspire figyelni, írtam is két cikket. Amire időt próbáltam fektetni, azok az elhanyagolt olvasmányaim voltak, mert utálok valamit elkezdeni, és be nem fejezni. Ebben az időszakban főleg hiány fogalmazódott meg bennem. Hiányzik, hogy elsétáljak az egyetemre, megigyak egy kávét a Matyi-téren. Átlagosnak mondható dolgok, de nagyon fontosak.

VILLÁMKÉRDÉSEK


Szerinted melyik a legbénább magyar szó?
Mártás. Kikészít ez a szó.

Két szó, ami jellemez?
Összeszedett, kíváncsi.

Így iszod a kávét…
Nem vagyok egy nagy kávés ember. De ha előfordul, akkor a latte a bejövő.

Mi a legfurcsább szokásod?
Betegesen arra koncentrálok, hogy minden a helyén legyen. Szeretem, ha mindennek megvan a pontos helye, és nem mozdítja el senki sem.

Senki nem gondolná rólad, de szereted…
Két dolog ugrik be. Az Alkonyat filmsorozat. Sokan cringe-nek gondolják, de én szeretem. A másik meg a kis párnám, amit folyamatosan mindenhova viszek. Szegény már eléggé szét van menve, de azért még tartogatom.

Nagyon köszi Kriszta a beszélgetést! Azt hiszem, hogy sikerült nekem is jobban megismernem téged, ami meg külön öröm, hogy sok kapcsolódási pontunk is van. A koncertet ne felejtsd el, ketten megyünk!

Patakfalvi Anita

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments