"Hazalátogat" a Drakulics elvtárs

Kolozsvárra látogattak a Drakulics elvtárs film szereplői. Az ARTA Mozi és a Filmtett közös szervezése által díszbemutatón, majd közönségtalálkozón vehettek részt az érdeklődök.


Bizonyára mindenkinek ismerősek már a vámpírok, mint karakterek, akár filmekből, akár könyvekből. Az évek során rengeteg író és rendező ragadta meg a vámpírkultuszt és a saját maga módján teremtett meg egy történetet. Bodzsár Márk rendező is egyike volt ezeknek a személyeknek, neki köszönhetően létrejött a Drakulics elvtárs c. film. A történet vámpírja, Fábián elvtárs (Nagy Zsolt), aki a kubai forradalomból hazatérve megnyit egy véradó forgalmat, viszont a hazatérte rengeteg kérdést vet fel. A rejtélyt Magyar Mária (Walters Lili), aki a vámpír kísérőjeként próbál közelebb kerülni hozzá, és Kun László (Nagy Ervin) a megfigyelés mestereként, próbálják közösön megoldani, próbára téve a kapcsolatukat is. A filmben ötvöződik a dráma és a humor, ezek mellett rengeteg a váratlan fordulat is.

A film díszbemutatója február 8-án, Kolozsváron, két időpontban volt. A vetítésen részt vettek egyes szereplők is, Nagy Ervin, Walters Lili és Thuróczy Szabolcs, valamint a rendező, Bodzsár Márk, is elkísérte őket. A film utáni közönségtalálkozón sok kédésre akadt válasz, többek között arra is, honnan jött az ötlet a film megrendezéséhez.

„Van egy gyerekkori filmélményem, A vámpírok bálja Roman Polański vámpírvigjátéka, amit a nagymamámmal néztem meg nagyon fiatalon, 5-6 éves koromban, és onnantól kezdve engem nagyon izgatott ez a zsáner, nagyon szerettem volna mindig is egy vámpírfilmet csinálni. Az ötlet maga egy másik film kapcsán jött, a kádár-kort kezdtem el kutatni, viszont abból az ötletből nem lett semmi és akkor ugrott be, hogy milyen érdekes lenne, ha a kádár-korban játszana ezt a vámpírfilm – nyilatkozta Bodzsár Márk.

A rendező többek között azt is elárulta hogy a vámpírt alakító Nagy Zsolt nem tudta, hogy egy főszerepre vállalkozik, így csak utólag döbbent rá, hogy milyen szerepe is lesz a filmben.

Walters Lili volt az egyetlen színész, aki nem élt ebben a korban, így számára kihívás volt megformálni a karakterét.

„Én tulajdonképpen azt hiszem ez egy fantáziajáték volt vagy blöff, amit nagyon élveztem. Nagyon sokat utána is olvastam, meg kiegészítgettem és úgy csináltam »mintha«. A nevelőapukám segített a legtöbbet, meg a nagyszülők, így sikerült megértenem a súlyát az egésznek” – osztotta meg Walters.

Nagy Ervin és Thuróczy Szabolcs már régóta “versengenek” egymással, mint az kiderült.

„Hát előszőr is a Kincsem főszerepét elvitte előlem Ervin és nagyon mérges voltam, 3 évig lovagoltam ész nélkül a semmiért. Ekkor mondtam Márknak, hogy írjon egy szerepet amiben szivathatom Ervint és megragadtam az alkalmat. Irigyeltem a haját is, így lett nekem is hajam. Ez által éreztem magam egy szinten vele s belevágtam a munkába” – jegyezte meg humorral fűszerezve Thuróczy Szabolcs.

Vegül a közös munka meghozta a gyümölcsét és egy vásznon láthattuk a két színészt.

„Nagyon dühös voltam rá, mert mindig nagyra tartottam az ő művészetét. Ekkor körbeért a kör, hogy én igazából egy ilyen filmben szerettem volna játszani vele. Ez volt az első közös filmünk gyakorlatilag, amiben közös jelenetünk is volt” – tette hozzá Thuróczy.

Nagy Ervint a közönség a fentebb említett Kincsemből ismerte meg, ahol egy teljesen más, értékeiben és jellemében eltérő szereplőt kellett alakítania, hasonlóan A tanár c. sorozatban is. Így tevődött fel a kérdés, hogy nem érzi meredeknek Laci elvtárs szerepét és nem félt-e a rajongói reakciójától.

“Az egy nárcisztikus, hülye színész, aki ettől fél szerintem. Én pont ezt irigylem az amerikai kollegáimtól, hogy mindig kapnak olyan forgatókönyveket, amelyekből mazsolázhatnak. Nekünk meg várni kell 5-6 évet, meg egy jószemű rendezőt, amire végre valami mást is tudunk játszani. Én egyébként színházban is többször formáltam meg olyan szerepet, amiben a férfiúi hiúságból és önhittségből hülyét tudok csinálni és én ezt nagy örömmel teszem – ecsetelte Nagy Ervin.

Az esemény záróakkordjaként a közönség a mozi előterébe lett invitálva, ahol az est főszereplőivel kötetlen beszélgetést lehetett folytatni. 


Póka Kriszta

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments