Polacsek Péter: Mi is meglepődtünk, hogy az arculatváltás ennyire heves érzelmeket váltott ki


Nemrég arculatot cserélt a VIBE Fesztivál, ennek hátteréről pedig a VIBE Inside nevű eseményen számoltak be a szervezők és válaszoltak az Instagramos élő közvetítésben érkező kérdésekre.


Az elmúlt három évben a VIBE Fesztivál szervezői azon dolgoztak, hogy a fiatal fesztivált minél többen megismerjék. Ez nem változott a negyedik kiadás előtt sem, ezért meglepetést tartogattak a 2020-as esemény első fellépőinek bejelentése előtt: új arculatot kapott a fesztivál.
A VIBE Inside nevű nyilvános rendezvényen Polacsek Péter, a fesztivál kommunikációs koordinátora példákkal illusztrálta, hogy az elindulás óta sok mindennel próbálkoztak, mégsem sikerült a logót és az évről-évre cserélődő dizájnelemeket egységbe szervezni.
Úgy döntöttek, újratervezik a teljes arculati készletet, logóstól, mindenestől. Ez idén őszre készült el, a közösségi oldalakon mutatták be a Színváltás! nevű kampány keretében.
Az új csomagot olyan friss, nyári színárnyalatok dominálják, mint a görögdinnye vagy a türkíz. A könnyen és látványosan animálható geometriai formák a Maros-parton felépített fesztivál szövetére reflektálnak. A színpadok, a strand és más fesztiválhelyszínek váltakozása, nyári hangulatok, emlékképek köszönnek vissza az elemkészletben.
A VIBE Inside-on a szervezők elmondták, meglepődtek a fesztiválozók élénk érdeklődésén, amit az arculatváltás váltott ki. Nagyon heves visszajelzések érkeztek a logóval kapcsolatban, a Való Világ emblémájától a pokémonlabdáig sokminden beugrott róla a vájbolóknak és olyanok is voltak, akik értékelték a ráncfelvarrást. 
Stanik Bence kreatív igazgató arról beszélt, hogy egy jó arculat egyben kell könnyen megjegyezhető legyen és olyan, ami beindítja az emberek fantáziáját, úgy érzi, az animációkban és nyomtatásban is látványos új VIBE-arculat képes erre. Stanik szerint a videópremierrel megtámogatott Színváltás! kampány elérte a VIBE közösségének ingerküszöbét és sikerült ráerősíteni „a legszínesebb fesztivál” szlogenre, ami tömören adja vissza a Maros-parti fesztiválélményt.
Lázár Bea a fesztivál közösségszervezője, aki egyben a Facebook és Instagram oldalak kezelője, élőben válaszolt az Instagram-live-on és a közönségből érkező kérdésekre, majd az új stickerkampányról beszélt: játékra hívta a fesztiválozókat. A szervezők húsz különböző, a szín szót tartalamzó szóösszetétellel ellátott stickert készítettek és terjesztenek, rájátszva a hosszú í és rövid i különbségeire, például: színesztézia, tejszín, színergia, színonima, szín city, színjáték, színspirál, színtaktika. Lázár arra kérte azokat, akiknek VIBE sticker kerül a kezükbe, hogy lehetőleg mindig más szót rakjanak a már kintlévők mellé.
Érdekesség, hogy az élő Instagram közvetítés alatt a VIBE Fesztivál Instagram oldala épp meghaladta a 11 ezer követőt. 2019 nyarán a 3. VIBE rekordot döntött a 48 760 fesztiválozóval, 15 ezerrel többen mentek ki a Maros-partra, mint előző évben. A táborhelyet már az első pár napban bővíteni kellett. A szervezők az előre eladott bérletek alapján arra számítanak, hogy a 2020-as VIBE számottevően lekörözi majd az előzőt a fesztiválozók száma szempontjából.

Fesztiválkutatás: a Félsziget Fesztiváltól a VIBE-ig


A K+ Közösségi térben a VIBE új arculata mellett a Magyar Ifjúsági Központ - MIK YZ Intézete által készített kutatás bemutatására is sor került.
Az YZ Intézet munkatársai többek között azt kutatták, milyen szocializációs hatása van a fesztiválnak, kitértek a fiatalok kulturális és szabadidős tevékenységeire, családi és iskolai hátterére, fogyasztói és kommunikációs szokásaira és közéleti érdeklődésére. Az eredményeket összehasonlították egy 2006-os Félszigetes kutatással is. A prezentációban arról is beszéltek, milyen különbségeket és hasonlóságokat találtak.
A különbségek között a kutatók azt állapították meg, hogy a Félsziget fesziválozói inkább egyetemisták voltak, a VIBE Fesztivál pedig inkább a középiskolásokat szólítja meg nagy számban. 2006 óta hangsúlyosan nőtt a jelenlét az interneten is, a fesztiválozók több mint
A VIBE fesztiválkutatás módszertana mintavétel szempontjából a hasonló helyzetű fesztiválkutatások tapasztalatait használta fel. A vizsgálat kérdőíves adatfelvételi módszert követett, véletlenszerű mintavételi eljárás alkalmazásával. A kutatás egyik célja feltárni, hogy a fesztivál, mint szocializációs tér milyen hatással van a fiatalokra. Továbbá vizsgálatra került a fiatalok politikai, kulturális és szabadidő-töltési tevékenysége, pártszimpátiája, illetve a fesztiválhoz fűződő viszonya. Emellett, a lekérdezés kiterjedt a fesztivál-látogatók családi, iskolai, fogyasztói, kommunikációs és kulturális státusára is.
A kutatás reprezentatív, a megbízhatósági szint 95%, a hibahatár 5%. 420 válaszadó került a mintába. A lekérdezés 10 és 22 óra között a fesztivál teljes időtartamát lefedte. Szakmai referense Szabó Júlia szociológus. Az adatgyűjtés során a kérdőíves munkában a kutatásvezetőn kívül 17 kérdezőbiztos és 3 koordinátor vett részt.
A kérdőíves lekérdezés az YZ Intézet - Magyar Ifjúsági Központ, a VIBE Events Management és az Országos Magyar Diákszövetség együttműködésében valósult meg.

Közlemény

Kép forrása: Magyar Ifjúsági Központ - MIK hivatalos Facebook oldala

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments