#Perspikipróbálja - Banánkenyér

Bizonyára mindenki ismer legalább egy olyan embert, aki imádja az édességeket, és folyamatosan új receptekkel kíserletezik a konyhájában, főleg ebben a periódusban, amikor az unalom már teljesen úrrá lett rajtunk. Pontosan ezeknek az embereknek a figyelmébe ajánlom ezt az egyszerű - ezúttal tényleg az - receptet, ami annál finomabb.




Mint az előző kávés receptnél is, ez is a social média felületeken jött szembe velem, mint bizonyára sokaknál. Banánkenyér. Elsőre elég fura a hangzása, s az emberek nem igazán tudják hova tenni, mint azt a családomnál is láttam, amikor felvetettem a recept ötletét. Ezúttal nem bíztam a véletlenre a dolgokat, s készítettem egy próbát is előtte, ami kifejezetten jól sikerült. A meggyőző eredmény után döntöttem el, hogy mindenképp meg kell mutatni a Perspi olvasóinak is. Lehet kicsit elkéstem már vele, de jobb később mint soha, nem?

Hozzávalók



Legelőször a legpraktikusabb felvágni a csokit és a diót apró darabokra, hogy utána csak simán bele lehessen keverni a masszába. Persze, hogy én egyik alkalommal sem így csináltam. Ezután a 7.5 dkg vajat meg kell olvasztani, amit utána a 4 db. összenyomkodott banánból, 1 tojásból valamint a 12 dkg cukorból és vaníliás cukorból álló masszába keverjük. A következő lépés a 19 dkg finomliszt kimérése, majd elkeverése az 1 csomag sütőporral. Ezt a keveréket apránként hozzáadjuk a már meglévő masszához, és alaposan elkeverjük. Ezután jön a csoki és a dió, amit az elején már felszeleteltünk, remélhetőleg ujj elvágása nélkül. Miután kikentünk vajjal egy keskenyebb tepsit, beleöntjük a keveréket, és egy spatulával egyformára elegyengetjük.




A következő és egyben utolsó lépés is az, hogy az előmelegített sütőbe belehelyezzük. Bár az internet azt írja, hogy egy kerek óráig kell bent hagyni, anyukám rögtön azt mondta, hogy ez túl sok, és mint megszokhattuk, az anyukáknak mindig igazuk van, így kb. 30-35 percig hagytuk sülni. Az állag tökéletes lett, ilyen tempóban profi leszek a konyhában. Bárcsak, de nem. Mindenesetre nagy az öröm és a sikerélmény egy-egy ilyen, ha lehet teljesítménynek nevezni, után. Miután kihűlt, szépen fel lehet szeletelni, és különböző gyümölcsökkel, tejszínhabbal vagy akár fagyival is tökéletesen működik.

Bátran ajánlom, hogy kisérletezettek ezzel vagy hasonló receptekkel, mert nagy kincsekre lehet lelni. Ha viszont ezt készítitek el lőjetek róla egy képet, és tegyétek fel bármilyen social media felületre, valamint a Perspit se felejtsétek el betaggelni. 
Sütésre fel!

Poka Kriszta

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments