A család az család. Mostanában egyre
többször találkozunk ezzel a kijelentéssel, főleg a közösségi médiában. A 13.
Kommunikációs napok szombat délelőtti Szubkultúra blokkját Pál Márton nyitotta
meg, aki szivárványcsaládban él. Többek között arról is beszélt, hogy miért
meghökkentő sokak számára az azonos nemű emberek családalapítása. A
beszélgetést Parászka Boróka moderálta.
Pál Márton a párjával alapította A
család az család kampányt, amely kiáll a szivárványcsaládok mellett.
Elmondása szerint egy ilyen család ugyanazokat az értékeket képviseli, mint
minden más család, illetve ők is egyszerű, mindennapi életet élnek.
„Minél inkább többet beszélünk a témáról, annál inkább nem fogunk beszélni erről a témáról a jövőben.”
Magyarországon közel 1000 szivárványcsalád van. Dolgoznak
azon, hogy a társadalom elfogadja őket családnak, s ugyanazok a jogaik és
lehetőségeik legyenek a gyerekeiknek, mint bárki másnak.
Marci többek között arról is beszélt, hogy milyen típusú kérdéseket
szoktak, illetve nem szoktak feltenni az újságírók. Azt is elmondta, hogy ebben
a témában nincsen alapvetően rossz kérdés, ha nincsenek sértően feltéve. Egy
család sokkal sokszínűbb, mint ahogy az alapjáraton le van írva, kampányuk
pedig inkább megerősíti a család fogalmát, mint semlegesíti.
A kampánnyal kapcsolatosan fény derült arra is, hogy nagyon sok híresség,
influencer kiállt mellettük, akik ezzel partnereket veszítettek, de egy jó ügy
érdekében megtették.
Elmondta azt is, hogy nem akarnak mindenkit meggyőzni, nem is lehet, de a változás elindult, s csak idő kérdése, hogy a szivárványcsaládok léte is is egy normális témaként legyen kezelve.
Kiss Csenge
0 Megjegyzések