Senki sem maradt talpon

Ma már nem zuhannak tanárnők a… ki tudja hová, ez sosem derült ki. Tavaly óta a Honfoglaló is csak internetes játékként létezik, és ahogy észrevettem, a többi kvízműsor is eltűnt a képernyőről. Sok egyéb készül persze, talán észre sem vesszük ezek hiányát, de én azért megnéznék néha egy-egy adást.



Egyik nap elindítottam az Elviszlek magammal Gundel Takács Gábor epizódját, és akkor tűnt fel, hogy rég láttam őt képernyőn. Kicsit ráguglizva azt láttam, hogy miután kiszállt a Maradj talpon-ból (és a teljes közszolgálati tévézésből), ugyan tartott még pár hónapig a műsor, és nyári szünet után érkezett is a helyére a Honfoglaló, ami két évig futott, de azóta tényleg nem láttam semmilyen kvízműsort.


Pedig ha nem is túl népszerű, de jó műfaj az. Az ember mindenféle tét nélkül bekiabálhatja a választ, amit a versenyző nem tud, társaságban nézve veszekedni is lehet rajta, és a Maradj talpon esetén az is szórakoztató látvány volt, ahogy a vesztes játékosok szó szerint kiestek. Igen, az utóbbit kárörvendésnek is mondhatjuk, de ha nem lenne ilyesmire igény, soha nem készítettek volna ilyen műsort. Szóval kár tagadni érdeklődésünket embertársaink szerencsétlensége iránt.


A káröröm iránti vágyunkat továbbra is kiszolgálják, hiszen a kereskedelmi csatornákon mindig van olyan műsor, amiben hírességek vagy egyszerű emberek szenvedésén lehet szórakozni, de ezek a vetélkedők nem épp műveltségi témájúak. Sőt, minél kevésbé műveltek a szereplők, annál jobb, mert mi, nézők legalább okosabbnak tűnhetünk mellettük. Talán épp emiatt kezdett kihalni a műveltségi vetélkedő műfaja, hisz biológiailag bizonyítottan boldogabbak vagyunk, ha okosabbak lehetünk a képernyőn lévő személynél.


Végeredményben érthető, hogy az alacsonyabb nézettség miatt szorult ki a kvízműsor műfaja a képernyőkről. Természetes, hogy a csatornák a több pénzt hozó formátumok irányába próbálnak fordulni. Az okosabbnak érzi magát, és ettől boldogabb magyarázat azt is érthetővé teszi, hogy miért nem nézik az emberek ezeket a műsorokat. De én azért szeretnék művelődni is két zuhanó Erzsike között.


Nyitókép forrása: Parkocka.hu

Mihálykó Tihamér

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments