Illés Gabriella: Ha mindenkihez akarsz szólni, akkor nem fogsz szólni senkihez




Megasztár, Nagy Duett, Mr és Mrs - a sztárpár show és más hasonló nagy kaliberű műsorok, de ki áll ezek hátterében? 

Illés Gabriella, a TV2 egykori kreatív vezetője, a TulipánTündér Produkció megálmodója és nem utolsó sorban a 11. Kommunikációs Napok meghívottja előadást tartott, amelynek témája a PR szerepe a szórakoztató műsorok népszerűsítésében volt. 

„Ha mindenkihez akarsz szólni, akkor nem fogsz szólni senkihez” – nyilatkozta az előadó.

A legfontosabb szerinte, hogy egy jól körülhatárolt célcsoporthoz szóljunk, mivel úgy lehet a leghatékonyabban közölni a néző fele, megérinteni azt, bizalmat kialakítani. 

Mindemellett betekintést nyerhettünk az olyan műsorok kulisszatitkaiba, mint a Megasztár vagy a Nagy Duett. Kihangsúlyozta, hogy kulcsfontosságú szerepe van az elismert, presztízzsel rendelkező műsorvezető kiválasztásának, illetve egy olyan zsűri összeállításának, amely egyensúlyban van, amelyben megtalálhatóak egyaránt showt kreáló és kritikus személyek. 

A Megasztárban elsődleges szerepük volt a személyes történeteknek. A középdöntőbe került énekesek mind rendelkeztek egy olyan sztorival, amelyet rendre adagoltak a nézőknek, amely által kötődni tudtak hozzá. A Nagy Duettben, ahol már eleve ismert előadók szerepeltek, nehezebb volt új személyes kötelékeket kialakítani, ott többnyire előre berögződött impressziók határozták meg azt, hogy kinek szurkolnak szombat esténként. 

„A tehetségkutatóban nem mindig az nyer, aki a legjobban énekel, hanem az, aki a legjobban magának érzi a pillanatot és legjobban tudja tartalékolni az energiáit” – osztotta meg továbbá Illés Gabriella. 

A tehetségkutatókat a maratoni futáshoz hasonlította az előadónő. Elmondása szerint olyankor kell a legjobban belehúzni, amikor már mindenki elfáradt, kifulladt, kitűnve a többi versenyző közül. 

Végszóként azt tanácsolta, hogy legyen mindig egy válságkommunikációs tervünk, mivel mindig a legjobbat kell remélni, de fel kell készülni a legrosszabbra is. 

Nagy Andrea

Nyitókép forrása: Kommunikációs Napok hivatalos Facebook oldala - Tompa Réka

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments