Dezső Bence neve sokak számára ismerős lehet, hiszen 6 éve kezdte meg a pályafutását az interneten, mint erdélyi influenszer. A VIBE Koliban lehetőségünk nyílt meghallgatni a fiatal youtubert, akit nem kis közönség kísért figyelemmel. A résztvevők között egyaránt voltak idősek-fiatalok, azonban főleg tizenévesek képviselték magukat.
Az
akkor középiskolás srác HErBY és GoodLike hatására kezdett el online tartalmat
feltölteni a Youtubera, azonban sosem gondolta volna, hogy a későbbiekben
ekkora sikere lesz. Kezdetben senkinek nem árulta el, hogy ő ezzel szeretne
foglalkozni, emiatt több álnevet is használt – ezek közül a legismertebb a
2Face. Közel egy hónap múlva már iskolatársai előtt sem volt titok, videói
futótűzként terjedtek egymás között a Facebookon, azonban szülei erről csak
később szereztek tudomást. Édesapja laptopján vágta meg a videókat, viszont
egyszer elfelejtette letörölni az egyiket, innentől pedig a család előtt sem
volt titok. Bence megjegyezte, hogy a szüleinek rettentően hálás a sok
támogatásért, amit mind a mai napig kap tőlük. Elmesélte, hogy miután berobbant
a köztudatba, a Burger King felkérte, hogy legyen a reklámarca a termékeknek,
azonban az édesanyja nem engedte el a budapesti fotózásra.
Ennek nyomós oka is volt, hiszen Bence akkor készült az érettségire, így sajnos
nem szerepelhetett az óriásplakátokon.
A
későbbiekben közös projektet készített a KFC-vel, többször vett
részt Durex-kampányban, amiben a védekezésre és a nemi betegségekre hívja fel a
fiatal(abb) korosztály figyelmét, mert úgy véli, hogy ezekről a dolgokról
igenis fontos beszélni. Számos más szponzorált tartalom található a profilján, azonban
kihangsúlyozta, hogy most már tudatosan és felelősségteljesen válogatja meg
őket. Nem titkolta, hogy a 6 év alatt voltak olyan videói, amelyeket talán nem
kellett volna publikálni az interneten, viszont másképp nem nyert volna tapasztalatot,
hogy mi is az a tartalom, amire a közönsége vágyik.
Bence
igyekszik olyan videókat készíteni, ami a célcsoportot kikapcsolja,
szórakoztatónak találja, ugyanakkor lényegesnek tartja, hogy közben ő is jól
érezze magát, ne húzzon maszkot az arcára. Szeret olyan dolgokban részt venni,
amik eleinte nevetségesnek tűnhetnek, viszont tudja, hogy az a tíz perces videó
valakit megnevettethet, feldobhatja a napját. Ezért is engedte, hogy a
barátnője kisminkelje.
Napi vlogokat is készít, amikben váratlan pillanatokat örökít meg, egy teljes
napját foglalja össze bennük.
Saját
csatornája mellett párhuzamosan működik a Brodapest-projekt,
amelyet egy szűk barátikörrel együtt csinál. Eddig egy évadot forgattak le,
amiben 7 epizód szerepel, miközben folynak a munkálatok a másodikkal is. Több
éves tapasztalattal a háttérben Bence elhatározta, hogy felkarolja a fiatal és
pályakezdő influenszereke. Segít nekik, hogy elkerüljék a szakma buktatóit,
illetve a különböző problémákra közösen találjanak megoldást. Megosztotta
velünk, hogy a pályája elején ő nem igazán hallgatott a tanácsokra, és ez a
helyzet számos balul sült kísérleteket eredményezett. Ennek elkerülése
érdekében most már próbálja makacsságát leküzdeni és közösen átbeszélni minden
munkával kapcsolatos ötletét, tervét.
Azoknak,
akik most szeretnék elkezdeni ezt a szakmát, azt javasolta, hogy a sikerhez
elengedhetetlen a motiváció és kitartás, a technika részéről pedig ma már egy
okostelefon is képes jó minőségű videót készíteni. A fő cél, hogy legyen egy
biztos kapcsolat a néző és a tartalomgyártó között. Influenszernek lenni
felelősség, hiszen a véleményével képes befolyásolni a közönséget. A
hovatartozás, a nemzetiség nem mérvadó ebben a témában, sosem volt problémája
azért, mert erdélyi magyar. Gyakran szólítják le fiatalok-idősek, az utóbbiak
inkább fesztiválok idején, nem pedig az utcán. Humorosan megjegyezte, hogy a
határőrök is fel szokták ismerni, ám az egyik mindig kipakoltatja az autóját.
Végezetül
Bence kitért arra is, hogy hiányzik neki Erdély és az akcentusok, szívesen élne
„kétéltű életet”, hogy egyszerre lakna Budapesten és Erdélyben is.
Schmindt Anita
0 Megjegyzések