Mémek, blogcikkek, dobozos fröccs
Ha az első
szavakból nem is, de az utóbbiból minden olvasó egy emberre fog gondolni. A
VIBE Koliban lehetőség nyílt Tibi atya megálmodójával beszélni, Dr. Tóth
Mátéval, aki megmutatta, hogy nemcsak a képernyő mögött, hanem az élőbeszédben
is képes hozni azt a színvonalat, amit mutat. (Még ha ez azzal is járt, hogy a moderátor
nem jutott szóhoz.)
Eleinte csak egy „nagyon undorító ocsormányt”
vezettek, amivel 2 év alatt 20 ezer lájkot gyűjtöttek össze, azonban egyre
durvább poénokat halmoztak fel, amiket már a közönség sem tolerált. Ekkor
mentésként a következő kiírás érkezett: „az előző posztért felelős szerkesztőt
kirúgtuk, én Tibi atya vagyok, az új szerkesztő”.
Ironikusnak tartották, hogy pont egy lelkész a mára
már széleskörben elterjedt brand arca, hiszen mindenkinek a köztudatában egy
visszafogott kép alakul ki ezekről az emberekről, még véletlenül sem poénkodó,
humoros személy. Stephen Valenta, texasi lelkész, képeit használták fel a
vizuális megjelenítéséhez, azonban a személyiségi jogok miatt grafikus ábrázolásra
cserélték le.
Az igazi hírnévre akkor tettek szert, amikor az atya
lakhelyére fényderült. Máriakálnok egy kis település Magyarországon, azonban a
polgármester beperelte őket, amiért rontják a hírnevét a lakóhelynek. A Blikk
és az RTL meglátogatta őket ezügyben, onnantól pedig egyre inkább ívelt a
sikerük felfelé. Rádöbbentek, hogy már nemcsak pusztán a poénkodásról van szó,
hanem valami többről is. Máténak döntenie kellett, hogy folytatja az orvosi
pályát vagy inkább komolyabban kezd el foglalkozni Tibi atya oldalának
szerkesztésével.
A pólók gyártásától eljutottak egészen odáig, hogy
most már fesztiválokat szerveznek, saját kocsmát vezetnek – ami minden férfi
álma -, és még saját termékeket is dobnak a piacra. Máté úgy nyilatkozta, hogy
ezeket Erdélyben is szeretnék terjeszteni, jelenleg is folynak a munkálatok
ezzel kapcsolatosan.
Eredetileg 3 alapember működteti az oldalt, azonban
nemcsak nekik köszönhető a siker, hanem számos tervezőnek, fotósnak,
grafikusnak. Valamint egy szűk baráti körnek is, akik szívesen reklámozzák az
atyát. Máté itt kitért egy nagyon lényeges problémára: nagyon nehéz új embert
felvenni a csapatba, hiszen sosem tudhatják, hogy mikor vét egy olyan hibát,
amivel akár az eddig felépített brandet teheti tönkre.
A tartalom szempontjából elengedhetetlen, hogy a
humoros rész mellett megjelenjenek a komolyabb témák is. Megosztónak kell
lenniük, mert igenis fontos, hogy egy személynek legyen véleménye az adott
dologról. Emiatt is maradnak középen politikailag, sosem egy oldalt
képviselnek, hanem egy véleményt. Ezek alatt a posztok alatt a kommentelők
szeretnek vitatkozni egymással vagy épp magával az atyával, ez azonban csak még
inkább növeli az oldaluk hírnevét. Ilyenkor a feladatuk csupán annyi, hogy
moderálják a kéretlen tartalmakat.
Az előadás végén feltevődött a kérdés, hogy ha egy
túlságosan megosztó tartalom miatt törlik az oldalt, akkor mi lesz a csapat
B-terve. Máté csak annyit válaszolt, hogy a megoldás „egy kurva jó A-terv”.
Schmidt Anita
0 Megjegyzések