Ki az a Tibi Atya, alias Tóth Máté?





Mémek, blogcikkek, dobozos fröccs 

Ha az első szavakból nem is, de az utóbbiból minden olvasó egy emberre fog gondolni. A VIBE Koliban lehetőség nyílt Tibi atya megálmodójával beszélni, Dr. Tóth Mátéval, aki megmutatta, hogy nemcsak a képernyő mögött, hanem az élőbeszédben is képes hozni azt a színvonalat, amit mutat. (Még ha ez azzal is járt, hogy a moderátor nem jutott szóhoz.)

Eleinte csak egy „nagyon undorító ocsormányt” vezettek, amivel 2 év alatt 20 ezer lájkot gyűjtöttek össze, azonban egyre durvább poénokat halmoztak fel, amiket már a közönség sem tolerált. Ekkor mentésként a következő kiírás érkezett: „az előző posztért felelős szerkesztőt kirúgtuk, én Tibi atya vagyok, az új szerkesztő”.

Ironikusnak tartották, hogy pont egy lelkész a mára már széleskörben elterjedt brand arca, hiszen mindenkinek a köztudatában egy visszafogott kép alakul ki ezekről az emberekről, még véletlenül sem poénkodó, humoros személy. Stephen Valenta, texasi lelkész, képeit használták fel a vizuális megjelenítéséhez, azonban a személyiségi jogok miatt grafikus ábrázolásra cserélték le.

Az igazi hírnévre akkor tettek szert, amikor az atya lakhelyére fényderült. Máriakálnok egy kis település Magyarországon, azonban a polgármester beperelte őket, amiért rontják a hírnevét a lakóhelynek. A Blikk és az RTL meglátogatta őket ezügyben, onnantól pedig egyre inkább ívelt a sikerük felfelé. Rádöbbentek, hogy már nemcsak pusztán a poénkodásról van szó, hanem valami többről is. Máténak döntenie kellett, hogy folytatja az orvosi pályát vagy inkább komolyabban kezd el foglalkozni Tibi atya oldalának szerkesztésével.

A pólók gyártásától eljutottak egészen odáig, hogy most már fesztiválokat szerveznek, saját kocsmát vezetnek – ami minden férfi álma -, és még saját termékeket is dobnak a piacra. Máté úgy nyilatkozta, hogy ezeket Erdélyben is szeretnék terjeszteni, jelenleg is folynak a munkálatok ezzel kapcsolatosan.

Eredetileg 3 alapember működteti az oldalt, azonban nemcsak nekik köszönhető a siker, hanem számos tervezőnek, fotósnak, grafikusnak. Valamint egy szűk baráti körnek is, akik szívesen reklámozzák az atyát. Máté itt kitért egy nagyon lényeges problémára: nagyon nehéz új embert felvenni a csapatba, hiszen sosem tudhatják, hogy mikor vét egy olyan hibát, amivel akár az eddig felépített brandet teheti tönkre.

A tartalom szempontjából elengedhetetlen, hogy a humoros rész mellett megjelenjenek a komolyabb témák is. Megosztónak kell lenniük, mert igenis fontos, hogy egy személynek legyen véleménye az adott dologról. Emiatt is maradnak középen politikailag, sosem egy oldalt képviselnek, hanem egy véleményt. Ezek alatt a posztok alatt a kommentelők szeretnek vitatkozni egymással vagy épp magával az atyával, ez azonban csak még inkább növeli az oldaluk hírnevét. Ilyenkor a feladatuk csupán annyi, hogy moderálják a kéretlen tartalmakat.

Az előadás végén feltevődött a kérdés, hogy ha egy túlságosan megosztó tartalom miatt törlik az oldalt, akkor mi lesz a csapat B-terve. Máté csak annyit válaszolt, hogy a megoldás „egy kurva jó A-terv”.
Schmidt Anita

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments