Gyakorlati képzéssel vette kezdetét a Kreatív Kolozsvár Fiatalok a fiatalokért nevű mentorprogramjának második kiadása múlt héten, az Xponential Transylvania termében, amelyen ezúttal kilenc, 18 és 35 év közötti fiatalokból álló csapat kap jelentős szakmai segítséget vállalkozása elindításához, fejlesztéséhez.
A PONT csoport
által lebonyolított eseménydús program a Karson Consulting két üzletfejlesztési
tanácsadójának, Hűvös Ágnesnek és Orosz Adriánnak a háromnapos workshopjával
kezdődött, amelyen megfigyelőként képviselhettem a Perspit. A tavaly ősszel
első alkalommal megszervezett esemény sikeresnek bizonyult az akkori résztvevők
számára, hiszen az ott szerzett ismereteiknek köszönhetően, közülük többen is
ismertté váltak saját célcsoportjainak körében. Jó példa erre a Kubuk csapata,
amely rendszeresen tart társasjátékesteket a Planetarium Caféban.
Kreatív ötletekből ezúttal sem volt hiány, a résztvevők között volt egyedi bútorkészítéssel,
természetes kozmetikumokkal, különleges iskolai programokkal és beszélgetős
kártyajátékkal foglalkozó csapat is. Fontos hangsúlyozni, hogy a képzésre
nemcsak kész céggel rendelkező formációk jelentkezhettek, hanem olyanok is,
akik még útjuk elején járnak, ötletük kidolgozásához pedig érdemi szakértői
segítségre van szükségük.
A megnyitóesten, a
bemutatkozások elhangzását követően a csapatok első feladata az volt, hogy
megadott szempontok szerint reálisan meghatározzák, hol tart jelenleg a
vállalkozásuk és hová szeretnének eljutni. A program végére a résztvevők közül
többen elismerték, kezdetben bizonyos ismeretek hiányában tévesen ítélték meg
saját helyzetüket, de többségüknek ezekre a tapasztalatokra szüksége volt a
folytatáshoz.
A képzés programja
egyébként sűrűnek bizonyult, hiszen a trénerek igyekeztek három nap alatt a
lehető legtöbb szempontra felhívni a figyelmet, tisztázva többek között azokat
a szakkifejezéseket, amelyeket az üzleti világban gyakran használnak, és nem
feltétlenül ismeri őket minden kezdő vállalkozó.
„A fogyasztó nem
feltétlenül vásárló is egyben”, „Túl broad, amit kínálni szeretnénk, lehet, le
kellene szűkítenünk” – ilyen és ezekhez hasonló gondolatok fogalmazódtak meg a
fiatal vállalkozókban a képzés során, saját helyzetükkel kapcsolatos
következtetéseiket falra ragasztott cetliken rögzítették, ezek pedig teljes
képet adtak arról, milyen felismerést ébresztettek bennük a hallottak.
Folyamatosan lehetőségük volt tehát a visszacsatolásra, ez mindenki számára
megkönnyítette a közös munkát.
Időnként a trénerek különleges példákkal igyekeztek közelebb hozni bizonyos fogalmak jelentését a hallgatósághoz, ilyen volt többek között a Shrek második részéből ismert „Ott vagyunk már?” kérdés ismétléséről emlékezetes jelenet felidézése is, amely által az ismeretlen út problémáira és a részeredményének mérésének fontosságára hívták el a figyelmet.
„Nem fogsz tudni
sokáig olyasvalamit csinálni, amit nem szeretsz” – válaszolta az egyik
résztvevő kérdésére Orosz Adrián a három napos képzés utolsó beszélgetésén,
lebeszélve mindenkit arról, hogy olyasmibe vágjon, ami iránt nem érez kellő
elkötelezettséget. Gondolata a workshop zárásának is beillett volna, véleményét
viszont kicsit árnyalta Hűvös Ágnesé, akinek karrierje során többször kellett
helyt állnia olyan helyzetekben is, amely nem tűnt komfortosnak számára, de szerinte
ez olykor az üzleti élet velejárója és minden kreatív vállalkozónak meg kell tudni
oldani.
A program végén a fiatalok
bemutathatták kidolgozott munkaterveiket mentoruknak, begyűjtve tőlük az első
tanácsokat és észrevételeket, amelyeket megfontolhatnak a közeljövőre
vonatkozóan. A workshop lezárásával elkezdődött a közel másfél hónapig tartó mentoring időszaka a csapatok számára, ez idő alatt magánútón kommunikálhatnak
és egyeztethetnek további megbeszéléseket saját mentorukkal és
szakmentoraikkal, a május 16-ára kitűzött nyílt napon pedig eredményeik és
bemutatóik alapján eldől, ki nyeri a 2000 eurós vállalkozásfejlesztési
támogatást. A K plusz keretprogramjához tartozó esemény megszervezéséhez
szükséges összeget a Nemzeti Tehetség Program pályázatán nyerte el a PONT
csoport, a csapatok számára fontos szempont, hogy ingyenesen vehetnek részt a
képzésen.
A következő
hetekben interjúsorozat formájában mutatunk be néhányat a programban részt vevő
formációk közül, megismertetve vállalkozásaikat és céljaikat, a folyamat végén
pedig a végeredményről is beszámolunk.
Gebe Zoltán
Képek forrása:
Kreatív Kolozsvár Facebook oldala
0 Megjegyzések