„A VIBE-on a best ever helyszínem a Koli”

Három nap telt el az idei VIBE fesztivál lezárása óta, ami frenetikusra sikeredett. Az előadok csúcsszuperek voltak és esténként hatalmas buliknak lehettünk a részesei. Azonban a VIBE nem csak a bulikból és a koncertekből áll. Nappal a strandolás és napozás mellett idén is a Koli várta a fesztiválozókat a Weekend Strandkomplexum zöld övezetében érdekesebbnél érdekesebb előadásokkal, workshop-okkal, jógával, Slam Poetry-vel és beszélgetésekkel.




Az MCC-vel közösen szervezett Koli idei témája a Példaképek. Kihívások. Jövőkép. Ehhez tartották is magukat a szervezők. Egy fesztiválozót kérdeztem:


„A Koli szerintem egy fantasztikus hely. Nekem a bulik mellett az volt a kedvenc elfoglaltságom, hogy ha nem is épp előadáson voltam, de ott lófráltam a Koliban. Idén is nagyon színes volt a paletta. Rengeteg ösztönző ember megfordult ott izgalmas beszélgetésekbe foglalva különböző témákat. Előadói életmódtól elkezdve, filmkritikákon át, állásinterjúig minden témáról szó esett. Nehéz lenne mindegyiket felsorolni, de ha választani kellene, azt mondanám, hogy a Szirmai Gergővel tartott beszélgetés szuperjó volt. De tetszett még a Tankcsapda vagy Blahalouisiana közönségtalálkozó is. Ezek mellett az angol nyelven folyó beszélgetések is jók voltak, viszont egy diáklapban kötelezettségem megemlíteni a Mi kell az egyetemistáknak-című előadást is, ami jó sok mindent megmozgatott a közönség fejében”




A Koli azonban nem csak ennyiből áll. A Koli Oázis és Koli Kert-ben folyó előadásokon kívül ott volt a fesztivál szerves részét képező Fashion Corner is ami egész nap várta a fesztiválozókat mindenféle érdekességgel. Ezen a helyen elkészíthetted a legszebb és legmenőbb fesztivál hajakat és sminkeket, beszerezhetted a kiegészítőket az esti bulikra, vagy akár te is elkészíthetted, hiszen az Fashion Corner-ben tartott beszélgetések, előadások mellett, izgalmas workshopokat tartottak, ahol saját kezűleg gyárthattál magadnak mindenféle szépséget. Az egyik ilyen workshop vezetőjét Fejér Henriettát sikerült is elcsípnem egy rövid beszélgetésre:


Milyen témában tartottál workshop-ot itt a VIBE-on?

Ékszerekkel foglalkozom különböző gyöngyökből és drótokból, de az igazság az, hogy nem ezzel kezdtem, hanem hímzéssel. A legelső a mandalakészítés volt, aztán valahogy átalakult, és itt kötöttem ki, az ékszereknél.

Először vagy itt a VIBE-on alkotóként?

Igazság szerint az egész vállalkozásom hobbiként indult, de időközben kinőtte magát. Az egészet koronavírus alatt kezdtem el, ez volt számomra a megtartó erő, ami miatt nem estem szét a sok tanulás közben. Ez által tudtam kikapcsolódni, aztán később persze ez kinőtte magát. Akkor ugye nem volt VIBE, idén pedig egy kedves ismerősöm Jancsó Helén keresett meg ez ügyben, amit először nagyon szívesen vállaltam, de aztán hirtelen belém csapott a felismerés, hogy „Hű ilyet még nem tartottam, mennyi anyag kell, hogyan fogom felépíteni az egészet?” Aztán szerencsére jól sült el és most nagyon örülök, hogy itt vagyok, mindenki magyar, és hogy valamit adhatok magamból a fesztiválozóknak.

 Ez pedig hihetetlen pozitív tapasztalat nekem, mivel, ha szembe jön velem az utcán az egyik munkám, egy fülbevaló egy nyaklánc akkor érzem, hogy igen, adtam valamit az embereknek, ami számukra sokat jelent, és szívesen hordják. Nagyon pozitív, hogy találtam valamit, ami motivál, és előre lendít anyagilag, emberileg és kommunikációs téren is.

Mennyi idő elkészíteni egy ilyen terméket? Milyen alapanyagokkal dolgozol?

(mosolyog) Attól függ, miről van szó. Mondjuk egy gyűrű, ami már rutinnak számít az körülbelül 10 perc, viszont most dolgozom egy új anyaggal, a tengeri üveggel, ami nyilván egy picivel több munkát igényel, ez olyan szempontból nem baj, hogy szeretek egyedül dolgozni, amikor ráhangolódhatok, arra koncentrálhatok, amit készítek, de ez nyilván több időt igényel. Az anyagok terén főleg rézdrótokkal és gyöngyökkel, féldrágakövekkel dolgozom, de szeretnék a jövőben nemesfémekkel is dolgozni. De az nehezebb, meg engedélyköteles is, szóval egyerőre maradok az eredeti alapanyagoknál.

Van valamilyen platform, ahol hirdeted a vállalkozást, ahol nyomon lehet követni?

Igen, jelenleg Facebook-on, Instagram-on és Tik-Tok-on vagyok elérhető a vállalkozás neve pedig Herjettsstuffs. Ez a része is érdekes egyébként, mivel én ökológia egyetemet végeztem, mégis ez alatt a két év alatt rengeteget tanultam a menedzsmentről meg a hirdetésről. De azért igyekszem bevonni a szakterületemet is, ilyen szempontból úgy tudom összehozni a kettőt, hogy mondjuk, nem veszek csomagolóanyagokat, sok mindent igyekszem a Cserebere Kolozsvár csoportból beszerezni.




Heni azonban még mindig csak egy a sok-sok alkotóból, akik a Fashion Corner-ben megfordulnak, tehát mindenképpen érdemes jövőben ellátogatni ide is.


Ha tovább indulunk a Koli területén megpillanthatjuk a Codespring sátrát, akik idén a Weekend zöld övezetébe is igyekeztek elhozni a technológiát. A fesztiválozók itt láthattak egy táncoló robotot, kipróbálhatták a VR technológia egyik nagyon vagány vívmányát a Beat Saber nevű táncos játékot. Itt megsúgom az olvasóknak, hogy magam is kipróbáltam és elképesztő élmény volt.


Emellett válthattam néhány szót a Codespring munkatársaival is, akik meséltek egy keveset a mentor programjukról, ahol lehetőséget adnak a fiataloknak, hogy foglalkozhassanak a témával. A weboldalukon minden információ megtalálható.


Végül, de nem utolsó sorban, a Koli sétányon megtalálható volt az ADML sátor, ahol a névhez hűen (Chill Zone), laza kikapcsolódást biztosító tevékenységek várták az érdeklődőket, például beerpong, társasjátékok, Twister, Jenga.




Emellett az MMDSZ és az MCC sátrak sem hagytak minket unatkozni, hiszen elsősegélynyújtást tanulhattunk náluk, különböző színes előadásokon, vagy akár kvízbajnokságon vehettünk részt.


Minden kétséget kizáróan az idei Koli felhozatala tükrözte a fesztivál arculatát, és számomra nagy élmény volt megtapasztalni, hogy egy fesztiválon ennyi új dolgot tanulhatok, alkothatok és ennyi inspiráló emberrel találkozhatok.


Képek forrása: Kristály Eszter és Fejér Henrietta

Kristály Eszter 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments