"Ragyogó szemek, tapasztalat és határidő." - a 25. EDTK változatos perspektívákból

Ismét élőben, 25. alkalommal szervezték meg az Erdélyi Tudományos Diákköri Konferenciát Kolozsváron. Hogyan telt ez a hétvége? Kik vettek részt? Kik szervezték? Hány ember kell, hogy egy ilyen esemény létrejöhessen? Ennek jártunk utána.




Szekcióvezetőként el tudom mondani, hogy hatalmas élmény volt leszervezni a szekciómat, mivel rájöttem arra, hogy mennyi minden múlik a részleteken, és milyen intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy gördülékenyen történjenek az események. A végeredmény pedig csodálatos: a kíváncsi zsűri, az izgatottság a versenyzők szemeiben, az érdekes és tartalmas előadások. Én csak annyit tudok mondani: megérte.


Ez viszont csak az én nézőpontom. Más szemszögből is érdekelt ez esemény ezért megkérdeztem néhány embert, a szervezőktől a versenyzőkig. Lássuk, milyen volt az ETDK az ők perspektívájából!


„Az ETDK remek szakmai tapasztalat. Számomra nagyon élvezetes volt felépíteni, elvégezni, majd bemutatni a kutatást egy szakmai közegben. Remélem minél többen megtapasztalják a jövőben, hogy kutatni nagyon izgalmas.

Az idei ETDK bizonyítékot adott arra, hogy megéri kíváncsinak lenni és kutatni abban a témában, ami érdekel. Minden percét élveztem a munkának is, a konferenciának is, ezért remélem, hogy a jövőben minél több ember bele mer vágni abba, hogy a számára érdekes témákat megmutassa a világnak.”

Matuz Zsófia és Tallian Anna- Kincső, versenyzők


„Habár tapasztalat hiányában nem beszélhetek minden szekció nevében, számomra inspiráló volt a 2022-es év kognitív pszichológia szekció zsűrijének lenni. A szakmai színvonal és igényesség a dolgozatok releváns témaválasztásában és bemutatásában is visszatükröződött. A dolgozatok minőségi kivitelezése a versenyzők és a vezetőtanárok kemény munkájának egyaránt lenyomata. Nem utolsó sorban, a szekcióvezetők által indukált jó hangulat, operatív irányítás és szervezés még inkább hozzájárult ehhez a jó tapasztalathoz.”

 Tamás Borbála, zsűritag


„A 25. ETDK számomra nagy kihívás volt, de büszke vagyok a teljes csapatra, hogy idén sikerült személyesen megrendezni a 25. jubileumi ETDK-t. Az esemény szervezése alatt döbbentem rá arra, hogy talán ez a legszínvonalasabb rendezvénye a Kolozsvári Magyar Diákszövetségnek. Itt nem a fergeteges bulik és a szórakoztatásra alapuló programok kapják a főszerepet, hanem a kemény munka. Közel 200 diák dolgozott keményen azon, hogy kutasson, és értéket teremtsen. Ebből kifolyólag öröm volt számomra egy ilyen rendezvényt szervezni.” 

Szilágyi Lóránt, stratégiai koordinátor


„A KMDSZ-nek az ETDK-t előtt is fotóztam a Diáknapokon, ezért tudtam már, hogyan kell lebonyolítani az esemény dokumentálását. Mivel kevés fotós volt, de sok helyszín és szekció, kihívás volt mindenhova eljutni. Ekkora eseménysorozatoknál sajnos lehetetlen minden résztvevőt lefényképezni, de tény, hogy minden fotós megpróbálja a tőle telhető legjobbat kihozni a helyzetből. Fotósnak lenni egy rendezvényen nem csak azt jelenti, hogy kattintgatunk és mindenhol ott vagyunk, ha kellünk, hanem azt is, hogy folyamatosan próbáljuk megoldani a technikai, világítási és koordinációs problémákat. A türelem meglepően fontos tényező, amikor csoportképek készítésekor valaki mindig elfeledkezik róla és már indul is lefelé a színpadról, amikor jó ideig kell várni, míg mindenki beáll a helyére, belenéz a kamerába, de így is valaki mindig félre fog nézni, pislogni fog, vagy épp beáll valaki a kamera elé, hogy fényképezzen a telefonjával. Habár fotósnak lenni egy nagy eseményen nem olyan könnyű, mint amilyennek tűnhet, örvendtem, hogy a 25. ETDK "lebonyolításában'" én is részt vehettem. A közösségért és a szakmai tapasztalatért egyaránt megérte.”

Halászy Kamilla, fotós




„Ragyogó szemek, finom sütemények, tapasztalat es határidő. Ragyogó szemek, mert a legjobb érzés volt a kutatás során a népi adatközlők szemében látni a népi éneklés fontosságát (utána pedig megenni a finom házi süteményeket). Az ETDK kiváló lehetőséget adott, hogy egy előzetes kiértékelést kapjak az államvizsga dolgozatomról.”

Casian Imola, versenyző


„Számomra az ETDK teljesen új tapasztalatot nyújtott. Mint szekcióvezető, beleláttam a szervezés másik felébe és az eseményt hónapokkal megelőző gyűlésekbe. A szervezés arra adott lehetőséget, hogy új kapcsolatokat alakítsak ki, illetve, hogy jövőre gördülékenyen és tiszta képpel tudjon elindulni számomra a következő ETDK, akár szervezői, akár versenyzői szempontból. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy legalább egyszer vegyen részt, hiszen olyan kreatív és nagyszerű dolgozatokat hallhat, amelyek mögött sok belefektetett idő és energia áll.”

Székely Noémi, szekcióvezető


„A dolgozatom bemutatása előtt nagyon izgultam. Legalább két napig nagyon szorongtam, hogy vajon milyen lesz, viszont amikor bemutattam, az nagyon jó élmény volt. Úgy éreztem, hogy elég gördülékenyen tudok beszélni, plusz a bemutatókat hallgatni is nagyon jó élmény volt. Úgy érzem, hogy egy komoly szakmai közösségnek voltam közben a tagja, az is nagyon jó, hogy visszajelzéseket kaptam a munkámra. A bemutató végén rájöttem, hogy nem is volt érdemes ennyire izgulni, mert ezt meg tudom csinálni. Nagyon jó tapasztalat volt látni, hogyan kell egy ilyen hivatalos konferencián bemutatni, miket néznek a zsűrik, milyen mások előtt szerepelni, és úgy gondolom, hogy ez fontos lesz majd az államvizsgámhoz. Én bátorítok mindenkit, hogy vegyen részt ilyen eseményeken.”

Ilyés Boglárka, versenyző


„Kicsit bánom, hogy nem jelentkeztem dolgozattal, hisz szerettem volna, de végül a sok szervezés mellett nem volt lehetőségem. Viszont legalább bele tudtam látni a szervezés részébe, és láttam, hogy milyen hatalmas munka van egy ilyen nagy kaliberű, tudományos konferencia megszervezése mögött. Le a kalappal az egész szervezői csapat előtt, büszke vagyok arra, hogy részese lehettem. Úgy gondolom, hogy ha ennyi diákot megmozgatott az, hogy bemutatott, kutatott és büszkén megmutathatta a munkáját, akkor már igazán megérte az órákat, éjjeleket, amiket az irodában töltöttünk.”

Gere Edit, szervező

 


„A részvétel nemcsak azért volt hasznos számomra, mert sok más diáktársam munkáját ismerhettem meg, akik érdekesebbnél érdekesebb témákat mutattak be, hanem azért is, mert így megtudhattam, mit gondol a szakmai zsűri az én feldolgozott témámról, hogyan reagálok ilyen helyzetekben és mi az, amin esetlegesen még változtathatnék a jövőben. Izgalmas tapasztalás volt. Nem mellesleg nagyszerű alkalom volt arra is, hogy találkozzak azokkal, akiket már rég nem láttam, vagy akár megismerjem azokat a diáktársaimat, akikkel, noha ugyanarra az egyetemre járunk, mégsem futunk össze szinte soha, mert „elválasztanak” minket a karok vagy a szakok, ami ezen a konferencián egyáltalán nem akadály. A konferencián való részvétel sok munkával, áldozattal és át nem aludt éjszakával jár, de mindenképpen megéri részt venni rajta, mert csak jót tudok elmondani az ott megélt tapasztalataimról. Mindenkit arra bátorítok, merje megmérettetni magát, mert rossz nem sülhet ki a dologból.”

Urbán Fanni, versenyző


Mondhatni, hogy az idei Erdélyi Tudományos Diákköri Konferencia kész siker volt. Nagyon köszönjük a szervezőknek, hatalmas gratuláció a versenyzőknek és a díjazottaknak. Jövőre ugyanígy, ugyanitt.


Képek: Halászy Kamilla

Kiss Csenge

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments