Azt
hiszem, nem kell arról beszéljek, hogy ez a 2020-as év nagyon más volt, mint
ahogy azt terveztük, nagyon sok vállalkozás ment csődbe, sokan kellett
változtassanak ahhoz, hogy fenn tudjanak maradni. Pőcze Balázs, a Mito kreatív igazgatója, a márkák megpróbáltatásairól tartott előadást a XII. Kommunikációs Napokon.
Balázstól
megtudtuk, hogy milyen fontos kommunikációs eszközei voltak azoknak a cégeknek,
akik fenn tudtak maradni, akár még jól is kijönni ebből a fura időszakból.
Arról beszélt, hogy mit is várunk el egy márkától? Itt a következetességet emelte ki, példának pedig a Coca Cola reklámját hozta fel, aki mindig arról a témáról beszél a reklámjában, ami épp aktuális. Bár a kommunikációs szakemberek számára nem volt újdonság, de számomra nagyon érdekes volt ezt látni, amit ezzel a példával ábrázolt.
Elmondta,
hogy nemcsak azt fontos tudni hogy miről beszélünk, hanem azt is, hogy hogyan.
A vírus kezdetén hirtelen mindenki ugyanúgy beszélt, ugyanazt kommunikálta hogy maradj otthon, minden egy lére ment. Természetes, hogy erről kellett kommunikálni, hiszen ez volt a helyzet, mindenki otthon ült. Viszont voltak olyanok, akik kreatívabban próbálták reklámozni a termékeiket, amivel a helyzet továbbra is ott volt, csak más nézőpontból megközelítve.
Na és hogy ki is az aki ebből a helyzetből is jól ki tudott jönni? Aki újragondolta a kínálatát, hogy a terméke milyen célt tud szolgálni. Jó példa erre az AIRBNB, aki az azelőtt részeg brit turisták helyett hosszútávra adta ki a szobáit, vagy olyan dolgozóknak, embereknek, akik nem tudtak hazamenni.
Ilyen
volt pár autógyár is, akik, mivel tudjuk, most nem igazán vásároltak az emberek
autókat, lélegeztető gépeket kezdtek gyártani.
Na és hogy mire is tanított minket ez a helyzet?
- Lássuk tisztán azt, mink is van, milyen eszközeink vannak, mit tudunk kihozni belőle.
- A következetesség nem egyenlő a változatlansággal. Változtatunk kell, úgy, hogy közben önmagunk maradjunk, képviselni tudjuk azt, amit eddig is képviseltünk.
- Kell az agilis, gyors tervezés, de fontos hogy ez nem egyenlő az ad hoccal. Rugalmasnak kell lenni, de azért mindig gondoljuk át jól a dolgokat, ha változtatni akarunk.
Ha
tudjuk hogy kik vagyunk, mit képviselünk, akkor képesek leszünk úgy reagálni
bármilyen helyzet jön is, ahogy azt a fogyasztók elvárják.
Benedek Bernadette
0 Megjegyzések