Véget ért a BBTE Mentor Klub 4. kiadása

Véget ért a BBTE tehetséggondozó programja, a Mentor Klub, amely 22 egyetemistának adott lehetőséget soft skill-jeik fejlesztésére. A programsorozat kitűzött célja a kezdetektől fogva, hogy a tárgyi tudás mellett olyan személyes készségek fejlesztésére adjon teret, amelyek a szakmai siker szempontjából lényegesek.




Az októberben elindult képzés rajtkövének számító összerázó hétvégét 10 képzés követte. Az egyetemisták a következő tematikákban fejleszthették magukat: karrier-tanácsadás, tanulástechnika, időgazdálkodás, prezentáció-készítés, personal branding, tárgyalástechnika, előadástechnika, idea pitching, szervezeti kommunikáció, stresszkezelés.

A járványhelyzetre való tekintettel a közös találkozások is felfüggesztésre kerültek a K+ Közösségi térben, mint sok más tevékenység esetében , azonban a képzés tovább dübörgött. A technikának köszönhetően internetes platformon folytatódott szinte azonnal a programsorozat.

Hogy mennyire volt sikeres és hasznos ez az éves képzés, arról beszéljenek a 2019-2020-as BMK közösségi tagok, illetve a program koordinátora.

Petru Barbara, kommunikáció és közkapcsolatok szak:

„Középiskolás koromban is sok képzésre jártam már és annyira tudtam élvezni, hogy minden interaktívan zajlik. Teljesen kiszakított akkor a szürke iskolai hangulatból, pont ezért szeretek egyetemre járni, mert ott is ugyanez van. Szeretek aktívkodni, szeretek dinamikus képzéseken ott lenni. Viszont az egyetemi környezetből is néha ki kell szakadni, a pörgős életmód nem állhat le, így hát a legjobb megoldás, ha egy teljesen más környezetben maradok aktív. Számomra ezt a környezetet a Mentor Klub teremtette meg, kicsit fellélegeztem a mindennapokban úgy, hogy nem estem ki a ritmusból. Bár kommunikáció szakosként sok témába már volt szerencsém bepillantani, mégis mindig volt valami új, amit tanultam. Meg persze van az az érzés, mikor ülsz a képzésen, s lelkesen bólogatsz, »hogy jajaja, tényleg így van«. Hát mennyire jó érzés már! S akkor a végén mond valami olyat a képző, amit nem tudtál s nem is számítottál rá, s megint valami újjal térhetsz haza.
Sok egyetemi feladathoz kaptam hasznos tippeket, hogy hogyan kell egy szép bemutatót készíteni, illetve valahogyan sikerült rávennem magam arra is, hogy ne halogassak annyit.
Számomra egy remek élmény volt, tartotta bennem az erőt. És még most is tartja, mert a Mentor Klubos naplóba jegyzetelem a vizsgatételeket. Szóval hálás vagyok mindenért, főként azért, hogy az egyetemi éveimhez hozzá tudott tenni valami szépet.”



Ilyés Andrea, gazdasági informatika szak:

„Nagyon tetszett, hogy igazán felkészült, a saját területükön profi emberek tanítottak minket. Számomra fontos dologokban kaptam hasznos tanácsokat, követendő példákat, mint például tanulástechnikában, stresszkezelésben. Nagyon örülök, hogy az előadók sokszor rávilágítottak, hogy másképp is lehet közelíteni egy-egy problémát, helyzetet. A képzések segítettek, hogy tudatosabban álljak bizonyos szituációkhoz, és örülök, hogy szereztem egy olyan tudást, amellyel ezekben a helyzetekben jobban tudok teljesíteni, jobban meg tudom oldani őket. Nagyon jó tapasztalat volt még számomra elsőévesként, megismerni egy kicsit más, idősebb emberkéket különböző szakokról. Nagyon szeretem tudni hol, milyen a helyzet, mit lehet tanulni.”

Kovásznai András, földrajz szak:

A legjobban az tetszett, hogy egy csapattá kovácsolódtunk és megismerhettük egymás nézőpontjait, felfogásait és problémamegoldó módszereit. Amit használni fogok a továbbiakban, az a tárgyalástechnika, az időgazdálkodás és a prezentáció-készítés, ami véleményem szerint alap a mai világban.

Györkovács Melinda, matematika szak:

„Matematika szakos hallgatóként nincsenek ilyenfajta óráim/előadásaim az egyetem keretein belül, így mikor megláttam a Mentor Klub felhívását, tudtam, hogy ide jelentkeznem kell. Annak ellenére, hogy reál szakon tanulok nagyon szeretem fejleszteni magam sok más téren is, ezért szerettem volna részt venni ezen a képzéssorozaton. A Mentor Klubban tanultam meg például, hogy egy önéletrajzot nem is olyan egyszerű megírni, mint ahogy én gondoltam, illetve, hogy az időbeosztás sem olyan bonyolult, ha készítek magamnak egy pontos listát a teendőimmel, és követem is azt. A kedvenc előadásomat Benedek István tartotta, arról, hogy hogyan készítsünk egy szenzációs prezentációt, illetve hogyan mutassuk azt be, hogy a közönség ne találja unalmasnak.
A Mentor Klubba azért is szerettem járni, mert így kiszakadhattam az egyetemi élet monotonitásából és részese lehettem egy rendkívüli társaságnak. Úgy érzem, hogy az itt kapott információkat, képzéseket a jövőben is fogom tudni hasznosítani.”




Benedek István, a BBTE Mentor Klub programkoordinátora:

„Én kimondottan örvendek annak, hogy ismét sikerült egy rendkívül színes, lelkes és kreatív csapatot összehozni, akik a tanév végére nem csak csupa hasznos információval gazdagodhattak, hanem egymást is jobban megismerhették és igazi Mentor Klubos közösséggé válhattak. A jelenlegi helyzet számunkra is új kihívásokat jelentett, de elégedetten mondhatom, hogy az összes betervezett képzésünket sikerült megtartani, az elmaradt közös kiértékelést és záró koccintást pedig bízom benne, hogy mihamarabb lesz lehetőségünk pótolni.”


Ha kedvet kaptál a programhoz, akkor ősszel légy résen! 
Patakfalvi Anita

Képek forrása: Babeș-Bolyai Tudományegyetem hivatalos Facebook oldala

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments