Hogyan keltsük fel az
érdeklődést egy szolgáltatás iránt, illetve tegyük megjegyezhetővé a terméket
egy szép képet használva?
Grubisics Csaga, a Csagasa Consulting cég megálmodója,
tulajdonosa és kreatív vezetője, a 11.Kommunikációs Napok keretén belül mesélt
arról, hogy milyen egy jó arculat, melyek azok az elemek, amelyek szinte
elengedhetetlenek ahhoz, hogy egy kép önmagában beszélni tudjon.
„Tíz éve építem a céget, jó csapat van körülöttem”- emelte ki az előadó.
Grubisics Csagát érzelmi kapcsolat fűzi a céghez, harmadik gyermekeként
tartja számon. Cégen belüli szerepét szimbólikusan egy gerinchez hasonlította, ami
összetartja a csapatot, viszont elismerte a többiek fontos szerepét is a
munkában. Ugyanakkor azt is hangsúlyozta, hogy le kell osztani a feladatokat,
mert így növelhető a precizitás, illetve az eredményesség.
Elmondása szerint szükséges egy „tiszta fej” jelenléte a csapatban, aki
mint egy láthatatlan személy más szemszögből figyeli a munkafolyamatokat anélkül,
hogy bármit tudna a cégen belüli ötletelésekről, nincs senki által
befolyásolva.
Számos megrendelői közül a Diószegi Pékségre a legbüszkébb, aminek logója
és számos tartalma a Csagasa Consulting munkájának érdeme.
A képet, mint eszközt emelte ki a székelyföldi reklámiparban, aminek
minősége, mondanivalója, a rajta elhelyezett elemek, illetve a beállított szöge
sem utólagos szempont. Kedvencei közé tartoznak a grafikával kombinált képek,
amelyek még egyértelműbbé teszik az átadni kívánt üzenetet, ugyanakkor
hozzáadnak a képhez.
„A design szerepe, hogy a forma kövesse a funkciót”- hívta fel a figyelmet Grubisics Csaga.
Egy vonal sem szerepelhet designból a képen, mindennek meg van a maga
pontos jelentése. Ha mi egy darab kenyeret akarunk kiemelni (Diószegi
esetében), akkor a középpontban egy darab kenyér legyen, ne szerepeljenek egyéb
olyan termékek amik képzavart okozhatnának, illetve elvonhatnák a figyelmet a
kihangsúlyozni kívánt tárgyról. Fontos az is, hogy milyen szögből van lefotózva
egy termék. Véleménye szerint a felülről való fotózás nem túl előnyös, mivel egy
valósághűtlen pozíciót feltételez. Egy szakmai tapasztalattal rendelkező fotós
elengedhetetlen ha valamit reklámozni szeretnénk, mivel telefonnal nem olyan
minőségű képeket készítünk, illetve nem ismejük azokat a technikákat, amit egy
fotós alkalmaz, hogy figyelemfelkeltővé tegyen egy képet.
„Az a jó fotó, ami megfelel annak a célnak amire született”- nyilatkozta előadónk.
Egy jó kép magával kell ragadja az embert, amivel ha szembetalálkozunk a Facebookon
lefele görgetve, akkor biztosan rákattintsunk. A funkcionális fotó bemutat,
középpontba helyezi a témát. Fontos, hogy tudjuk ki a célközönségünk, kinek
gyártjuk a tartalmat, mivel nem érdekünk mindenkit megszólítani.
Továbbá a cégtulajdonos mutatott pár képet, olyan cégekről akiknek az
arculatát ugyan nem ők tervezték, de követi az általuk megosztott tartalmakat,
mivel nagyon jó a kommunikációjuk.
Végezetül az új iPhone 11 Pro reklámját mutatta meg a jelenlévőknek, amivel
megcáfolta eredeti állítását, miszerint telefonnal nem készíthetünk olyan képet,
mint fényképezőgéppel. A technológia fejlődésének köszönhetően, az új termékben
látja a lehetőséget egy jó minőségű kép készítéséhez, amiért ő is írt az
angyalkának.
Bálint Blanka
Nyitókép forrása: Kommunikációs Napok hivatalos Facebook oldala – Ilyés Szabolcs
0 Megjegyzések