Y generációs tanárok vs. Z generációs diákok
A VIBE Kolin Nagy Egon beszélgetett arról, milyen is Y generációs tanárnak lenni a Z generációs diákok körében.
Az az energia, az a lelkesedés, ahogy beszélt, mindenki számára nagyon inspiráló volt. Egy olyan tanárral találkozhattak az arra látogatók, aki egy közvetlen, bizalmas kapcsolatot próbál kialakítani diákjaival. Aki büszkén vállalja fel, hogy diákjai mémet készítettek róla. Ez onnan is látszik, hogy a nézőtér nagy részét az ő diákjai töltötték be és ámulattal figyelték minden szavát, kacagtak, bólogattak.
Egon egy teljesen más szempontból közelíti meg a diákokat. Az ő óráin dalszövegeket lehet elemezni, „Gertrudis lehet smekker”, Szent Margit pedig kapcsolatba hozható az Omega Gyöngyhajú lány című számával. Ezeken az órákon megengedett, hogy három héten keresztül Bánk Bánnal foglalkozzanak drámapedagógia segítségével, vagy épp irodalmi mémekkel ismételjék át az irodalmi korszakokat a felvilágosodástól a romantikáig.
Azt hiszem, mindenki nevében elmondhatom, hogy abban az egy órában mindenki arra gondolt, milyen jó lenne egy olyan „tanár bácsi”, mint Egon! Aki valóban lelkesedik az irodalomért, és ezt a szeretetet akarja átadni diákjainak is, az ő saját, fiatalos lendületével.
Mert egy magyartanárt nem feltétlen kell „székelyruhás, vitézkötéses személynek elképzelni, aki kívülről fújja a Szózatot és a Himnuszt”.
Reméljük, még sok ilyen lelkiismeretes, fiatalos tanár rejtőzik napjaink iskoláiban, akinek fontos szempont a diákközpontú óra, és ahelyett, hogy a rendszer hátrányairól panaszkodna, megpróbálja megkapni azokat a kiskapukat, amik által közelebb tudja hozni az irodalmat a fiatalokhoz.
Benedek Bernadette-Katalin
0 Megjegyzések