Csiprok, fiatal vállalkozók és a GenZ a Kommnapokon

December 6-7. között ismét a Kommunikációs Napoktól hangos a BBTE Politika- Közigazgatás- és Kommunikációtudományi karának Traian Moșoiu utcai székhelye. A konferencia 16. kiadásának szervezői a Z generációt állították középpontba. Róluk, nekik szólnak a másfél napos rendezvény programjai.



Péntek délután tizenhatodik alkalommal rajtoltak el a Kommunikációs Napok. A műsorvezetők a Terike ruháiban köszöntötték a látogatókat (erről majd később), majd Kádár Magor és Lázár Beáta előadása nyitotta a programok sorát.

A két kommunikációs szakember Dönt a Gen Z: Értékek és hiedelmek címmel mutatta be, milyen értékrendek alapján hoznak döntést a Z generáció tagjai. Kiemelték, a generációk elterjedt értelmezésén túl érdemes korai és késői tagjait is elkülöníteni a korcsoportoknak, és az évszámok helyett inkább a megélt események alapján összehasonlítani más generációkkal.



A bemutató során nem csak ismertették különböző kutatások eredményeit arra vonatkozólag, hogy a kívülállók mit gondolnak a Z generációról, hanem a közönség segítségével új felmérést is végeztek. A jelenlévőket arról kérdezték, hogy milyen szempontok alapján választanak maguknak felsőoktatási intézményt, majd a válaszokat a kolozsvári középiskolások ugyanezen kérdéssorra adott válaszaival vetették össze.



A nyitóelőadás megalapozta a hangulatot, így mindenki kíváncsian várta, mi jön még ezután. Orbán Renáta pedig készen állt a válasszal. Az ibrik. és a Red Dot Marketing alapítója, saját tapasztalatait osztotta meg arról, hogyan lehet egy seggel két lovat megülni (ez volt az előadás címe, semmit nem módosítottunk rajta).  A bemutató nagyon inspiráló volt, hiszen Reni nem egyszerűen elmesélt egy sikertörténetet. Kézdivásárhelytől Kolozsváron és Budapesten át, de még Dél-Koreát is érintve azt osztotta meg, hogyan vált vállalkozóvá és marketing szakemberré, minden hibájával, bukással, kiégéssel és csalódással együtt.

Többek között fontos tanulság volt, hogy nem érdemes félni attól, mit szólnak mások a terveinkhez. Mint mondta, az ibrik. indulásakor ő is többször kapott negatív, vagy legalábbis érdekes megjegyzéseket. Visszatérő kérdés volt az otthoni ismerősöktől, hogy „a csiprokot viszik-e na?”, de az idő a vállalkozót igazolta.

 


Reni arról is gondoskodott, hogy a péntek késő délutáni időpont ellenére ne lankadjon a figyelmünk: piros pontokat helyezett el a prezentáció különböző pontjain, majd a nézőknek szegezte a kérdést: hány ilyen pontot láttak? A helyes választ saját készítésű ibrik. bögrével jutalmazta, még mielőtt a műsorvezetők elrendelték a szünetet.

A napi program második blokkját mindezek után Grüman Róbert előadásával folytatódott. Ő olyan lehetőségekről beszélt, amelyek kifejezetten fiatal vállalkozókat szólítanak meg, nekik segítenek beindítani álmaik cégét. Grüman főként a saját startup támogató cégét, a StartUp Hubot mutatta be, amely többek között Sepsiszentgyörgyön és Kolozsváron is várja a lelkes, 30 év alatti fiatalokat pályázati lehetőségekkel.



Bár kicsit reklám szagú volt ez a bemutató, azt kár tagadni, hogy remekül illeszkedett a programba. Összességében így is lehetne összefoglalni az első három előadást: először megismertük a Z generációt, különös figyelmet fordítva a választási preferenciájukra tanulás és munka terén; ezt követte egy rendkívül inspiráló előadás, amely egy fiatal vállalkozó történetén keresztül talán sokak kedvét meghozza, hogy elindítsa saját projektjét; végül a startup lehetőségek ismeretében a jelenlévők már azt is tudták, kihez érdemes fordulni támogatásért, ha az előző előadástól fellelkesültek.

Az estének itt még nem volt vége, hiszen Keszeg Annát várta a nézősereg, hogy a Z generáció divatfogyasztásáról beszéljen, és Terike ruhái is bemutatkoztak. De erre még mindig várnotok kell, amíg Szécsi Bernadett elmondja nektek. Folyt. köv.

Fotók: Gergely Attila - Kommunikációs napok

Mihálykó Tihamér

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések

Comments