A X. Kommunikációs napok záró előadója Kádár Magor, előadása középpontjába az online és offline identitás, ezek összeborulása és szétválása került.
A tőle megszokott humorral és jó kedvvel indítja előadását, liba emojikról beszél, hogy ennek majd tétje lesz az előadás során, de csak később derül majd ki, mi is a szerepük. A lényeg, hogy figyeljünk a libákra!
Megtudhatjuk közben, hogy a Facebooknak van a legtöbb felhasználója, amit a YouTube, WhatsApp, Facebook Messenger, WeChat, Instagram stb. követ. Fény derül arra is, hogy 2018-ban mi minden történik egy perc alatt az interneten. Például 973,000 Facebook-login vagy 1,1 millió swipe a Tinderen.
Majd egy mindennapi dologra hívja fel Magor a figyelmünket: mielőtt találkozol valakivel, megnézed a profilját online. Úgy-e, hogy te is folyton ezt teszed? Nagyon sokszor csinálják ezt cégek vagy egyetemek, ahova jelentkezel, de akár egy első randi előtt is lecsekkolhatnak az online térben.
Aztán meg ha lesz időd, üsd be a neved a Google-be, s nézd meg, milyen találatok jelennek meg. Tetszik, amit látsz? Ez a te saját online lenyomatod, amit bárki meg tud nézni, mivel ne feledjük, ez egy nyilvános tér. Meg amit tudnak rólad, az ugyebár visszahat rád. Tehát vigyázz, mit teszel közzé online, mert ami a netre felkerült, az ott is marad, ez nem Las Vegas!
Na de várjunk csak, akkor most KOMMvergál a két profil vagy sem? Az átfedés a 2017-es BigFive alapján 54%, és ez az évek során csak növekedni fog…
Nem utolsó sorban pedig: ne feledjük a libákat sem! Mi a mértékegységük? ‒ teszi fel az előadó a kérdést. A giga, mivel gi-ga, gi-ga, gi-ga hangot adnak ki. A libák mindig kérdéseket jeleztek az előadás során, így ki-ki ahány kérdésre válaszolt, annyi gigás adathordozót kapott ajándékba Magortól.
Tornai Orsi
0 Megjegyzések