Tizennegyedik
kiadásával tért vissza az offline Kommunikációs Napok. A szervezők két online kiadás után
ismét a Kommunikációs kar épületébe várták az érdeklődőket, akik szép számban
érkeztek, majd elégedetten távoztak a rendezvény első napjáról.
A végzős
kommunikációs hallgatók szakmai konferenciája ismét nagy érdeklődéssel vette
kezdetét. A meghívottakat szokás szerint hetekkel a rendezvény előtt elkezdték
bejelenteni, majd lassan kialakult a végleges program, és végül eljött a kezdés
pillanata. A BBTE Politika-, Közigazgatás- és Kommunikációtudományi karára, a Traian
Moșoiu utcai épület első
emeletére sorra érkeztek meg az érdeklődők, akik a bejelentkezés után
elfoglalták a helyüket a teremben, és együtt várták a kezdést.
Rövid
köszöntés után a mikrofon Dr. Seer Lászlóhoz került, aki a vásárlási szokások
tudományos hátterét tárta fel. Mint elmondta, ősi evolúciós késztetések és
többfajta hormon is nehezíti, hogy racionális döntések alapján költsük el a
pénzünket, és különösen fontos odafigyelni, hiszen a boltok épp ezeket az
ösztönöket fordítják a saját javukra. Az előadás annak ellenére sem volt
unalmas, hogy sok információ már ismerős lehetett a hallgatóság számára, hiszen
Seer egyfajta stand-up comedy-ként adta elő ezeket, a mögötte vetített
prezentációban pedig hemzsegtek a jól ismert mémek, amik szintén fellazították
a tömör tudományos adathalmazt.
Dr. Seer László az idei Kommnapok színpadán - Fotó: Zajzon Ferenc Zalán |
Hasonlóan
szórakoztató folytatás várta nézőkre az Ügynökségekről feketén-fehéren
című beszélgetésben is. Könczei Zsoltot és Petki Milánt Tamás Endre moderálta,
segítve őket bemutatni az általuk vezetett reklámügynökségeket, és vérig sértve
Könczeit, amikor idősebb generációnak titulálta őt. Míg Milán alig két éve
kezdte vállalkozását a Bloomberry reklámügynökséget, Zsolt már több, mint tíz
éve dolgozik a szakmában, többek között a Division Boutique Agency
vezetőjeként. A különböző tapasztalatok összehasonlítása tette igazán hasznossá
az ötvenperces beszélgetést a kommunikációs hallgatók számára, de kívülállóként
is érdekes volt belelátni a két reklámügynökség mindennapjaiba, döntéseibe,
gondjaiba, és sikereibe.
Kömczei Zsolt, Tamás Endre és Petki Milán az idei Kommnapok színpadán - Fotó: Zajzon Ferenc Zalán |
Rövid
kávészünet után lépett színpadra a harmadik meghívott, Kelemen Attila. Az OTP
Bank romániai marketingigazgatója betekintést nyújtott a marketingfolyamatok
legelső lépéseibe, amik a közönség számára általában rejtve maradnak, de azt is
elárulta, hogy az ő álommunkahelye a LEGO marketingigazgatói posztja lenne,
hiszen nagy rajongója a játéknak. Az előadás során többször kikérte a közönség
véleményét is, akik találékonyságukkal például harmadik opcióval oldották meg
az eredetileg két leheteséges válasszal feltett kérdést.
Kelemen Attila az idei Kommnapok színpadán - Fotó: Zajzon Ferenc Zalán |
Az estét
Mihai Tudor Oprea, a Iulius Mall marketingigazgatója, és Polacsek Péter Diversity Advertising ügyvezető igazgatója és
a VIBE Fesztivál kommunikációs koordinátorának beszélgetése zárta, akik szintén
szakmai tapasztalataikat osztották meg az érdeklődőkkel. Különösen szórakoztató
észrevétel volt Oprea részéről, hogy míg mindenki (remélhetőleg) naponta
használja a különböző szájhigiéniai termékeket, például a Colgate, vagy a
Paradontax TikTok fiókját meglepően kevesen követik. Emellett kiemelték a
bátorság fontosságát, és a reklámok hitelessége is az érintett témák között
volt, majd közel félórás kérdezz-felelekkel zárták a napot. A beszélgetést
Arina Neagu moderálta.
Mihai Tudor Oprea, Polacsek Péter és Arina Neagu az idei Kommnapok színpadán - Fotó: Zajzon Ferenc Zalán |
A rövidebb
első napot szombaton több, mint kilencórás előadássorozat követte, de erről
majd Pintér Anita és Gebe Zoli mesél nektek. Kövessétek a Perspit! Nemsokára
érkezik a folytatás.
Képek: Zajzon Ferenc Zalán - Kommunikációs Napok
Mihálykó Tihamér
0 Megjegyzések